Як впливає взаємодія з однокласниками та родиною на інклюзивне навчання?
- Взаємодія з однокласниками
Позитивна взаємодія з однокласниками зміцнює опірність дитини до середовищних бар’єрів і сприяє освітній інклюзії. Негативна взаємодія має зворотній ефект. Буллінг, незалежно від рівня його інтенсивності, створює потужні бар’єри в освітній інклюзії, й ситуація тільки погіршується, якщо вчителі чи інші особи, наділені певною владою, не втручаються. - Підтримка з боку родини
Підтримка з боку родини сприяє освітній інклюзії багатьма різними способами.
- Батьки можуть спонукати свою дитину співпрацювати з однокласниками й разом із учителями виробити алгоритм допомоги дитині з виконанням домашніх завдань.
- Брати та сестри також можуть посприяти встановленню в школі позитивної атмосфери, коли дитину з особливими освітніми потребами сприйматимуть належним чином і залучатимуть до загальних ігор і спілкування.
- Вчителі можуть допомогти батькам дитини правильно організувати умови навчання вдома, навчивши їх бачити у дитині її сильні сторони та потенціал.
Висловлення вдячності та визнання ролі родини у навчанні дитини відіграє важливу роль, але має бути щирим і обґрунтованим. Учителям необхідно слідкувати, щоб у їхньому тоні під час розмов із батьками не було жодної ноти співчуття чи зверхньої доброзичливості. Найменші вияви дискримінації з боку освітян створюють значні перешкоди в інклюзивному навчанні й загалом знижують родинну підтримку учнів.