Діяльність фахівця (вчителя-реабілітолога)!
ВЧИТЕЛЬ-РЕАБІЛІТОЛОГ надає комплексну допомогу вихованцям ІРЦ, впливаючи на моторну сферу та фізичний розвиток дітей, у яких порушена функція опорно-рухового апарату, а також сприяє максимально можливому розвитку (фізичному, моторному тощо) дитини з особливими освітніми потребами, підтримує та відновлює втрачені або послаблені рухові функції.
МЕТОЮ РОБОТИ РЕАБІЛІТОЛОГА У ЗАКЛАДІ Є:
- визначення особливих освітніх потреб дитини, її сильних сторін;
- сприяти формуванню правильних рухових стереотипів на всіх етапах розвитку дитини з особливими потребами.
Під час індивідуальних занять з дітьми вчитель-реабілітолог працює над формуванням основних рухових функцій дітей відповідно до онтогенетичного розвитку, сприяє створенню відповідних умов для розвитку дитини в домашньому середовищі. Спрямовує зусилля на пригнічення впливу патологічних процесів та нормалізацію м'язового тонусу дітей з особливими потребами.
Після проведення обстеження основних рухових навиків складається програма корекційних занять, за основу якої беруться програми МОН для дітей з ООП.
ПРОГРАМА РЕАЛІЗУЄТЬСЯ ШЛЯХОМ:
- застосування фізичних вправ різного спрямування,
- застосування допоміжних засобів і обладнання;
- проведення навчання та інструктажу дитини та її батьків.
Реабілітолог для кожної дитини підбирає індивідуальні
комплекси вправ в залежності від тяжкості ураження і форми захворювання. Шляхи реалізації реабілітаційного втручання залежать від індивідуальних можливостей та потреб дитини.
ЗАВДАННЯ ФІЗИЧНОЇ РУАБІЛІЬАЦІЇ:
- забезпечення психічного та фізичного благополуччя;
- формування необхідних навичок і умінь дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей;
- створення умов, за яких реалізуються потреби дітей;
- розвиток фізичних якостей;
- зміцнення та охорона здоров’я дітей.
Щоб уникнути подальших негативних змін у здоров'ї дитини, рухова активність для дітей з особливими потребами вкрай необхідна. Правильне фізичне виховання дітей зміцнює і загартовує організм, підвищує резистентність до впливу негативних факторів навколишнього середовища, є найбільш ефективним засобом неспецифічної профілактики і найважливішим стимулятором гармонійного росту і розвитку дитини з ООП.