Діяльність фахівця (консультанта) (вчителя-логопеда)!
Сьогодні поговоримо про те, хто такі діти з порушеннями мовлення, які види порушень існують, поради батькам. Також про те, хто може надавати корекційну допомогу таким діткам. В нашому закладі таку корекційну роботу проводить фахівець (консультант) ІРЦ (вчитель-логопед).
І так, діти з порушеннями мовлення - це діти, що мають відхилення в розвитку мовлення при нормальному слуху і збереженому інтелекті. Порушення мовлення різноманітні:
-вони можуть проявлятися в порушенні звуковимови;
-граматичного складу мовлення;
-бідності словникового запасу (активного, пасивного);
- у порушенні темпу і плавності мовлення.
Виникнувши, мовні порушення самостійно не зникають, а закріплюються, і вимагають логопедичного втручання. Неправильне мовлення дитини може відбиватися на її подальшому розвитку, затримуючи і спотворюючи його, може ускладнювати навчання в школі.
Мова відіграє виключно важливу роль у формуванні вищих психічних функцій у дитини. Виконуючи функцію спілкування дитини з дорослими.
Вона є базою для:
- розвитку мислення;
- забезпечує можливість планування і регулювання поведінки дитини;
- організація її психічного життя;
- впливає на розвиток особистості в цілому.
У зв'язку з цим у сучасній спеціальній педагогіці психології та логопедії, утвердилося положення про необхідність раннього виявлення та подолання мовленнєвих порушень, які є загальною закономірністю аномального розвитку, тобто зустрічаються у більшості дітей з різними відхиленнями в розвитку і можуть зачіпати різні компоненти мови. Одні з них стосуються тільки процесів вимови і виявляються в зниженні виразності мовлення без супутніх проявів. Інші зачіпають фонематическую бік мови і виражаються не тільки дефекти вимови, але і в недостатньому оволодінні звуковим складом слова, які спричиняють порушення читання і письма. Треті являють собою комунікативні порушення, які можуть перешкоджати навчання дитини в школі і його соціальної адаптації.
Діти з порушеннями мовленнєвого розвитку - це особлива категорія дітей з відхиленнями у розвитку; у них збережений слух і інтелект, але є значні порушення мовлення, що впливають на формування інших сторін психіки.