A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Богородчанської селищної ради

Діяльність Центру

ЩО РОБИТЬ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР?

  • Проводить комплексну оцінку з метою визначення особливих освітніх потреб дитини;
  • розробляє рекомендації щодо освітньої програми для дитини з особливими освітніми потребами;
  • надає психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги; 
  • педагогічні працівники ІРЦ можуть брати участь у роботі команд психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у школах і дитсадках; 
  • проводить моніторинг динаміки розвитку дитини; 
  • консультує батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно зарахування до закладів освіти.

ХТО МОЖЕ ЗВЕРНУТИСЬ ДО ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ?

До ІРЦ можуть звернутись батьки/представники дитини, які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини віком від 2 до 18 років, незалежно від наявності в дитини інвалідності чи встановленого діагнозу.

Комплексна психолого-педагогічна оцінка та інші послуги ІРЦ можуть надаватись тільки на підставі заяви батьків та згоди на обробку данних на внесення їх до єдиної автоматизованої системи.

Жодна послуга ІРЦ не може бути надана у примусовому порядку чи за зверненням третіх осіб (учителів, вихователів тощо).

ЩО ТАКЕ ВИСНОВОК ІРЦ?

Висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку має рекомендаційний характер для батьків. Він у жодному разі не може бути підставою для спрямування самим центром, органами управління освіти дитини з ООП до певного закладу освіти чи отримання тієї чи іншої форми навчання.

Відповідно до закону “Про освіту”, лише батьки мають право остаточно обрати заклад освіти, різновид та форму навчання власної дитини. Висновок ІРЦ не має певного терміну дії за умови, якщо в ньому не визначена дата проведення повторної комплексної оцінки розвитку дитини для уточнення або зміни освітньої потреби.

ЩО САМЕ ВХОДИТЬ В КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ?

Комплексна оцінка проводиться індивідуально за такими напрямами:

  • оцінка фізичного розвитку дитини – визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо;
  • оцінка мовленнєвого розвитку дитини – визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури;
  • оцінка когнітивної сфери дитини – визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів: сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага;
  • оцінка емоційно-вольової сфери дитини – виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин;
  • оцінка освітньої діяльності дитини – визначення рівня сформованості знань, умінь, навичок відповідно до освітньої програми чи основних критеріїв формування вмінь і навичок дітей дошкільного віку.

У разі потреби фахівці ІРЦ можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема, визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин із однолітками, дорослими.

ЯК ЧАСТО НЕОБХІДНО ПОВТОРЮВАТИ КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ?

у разі:

  • переходу дитини з особливими освітніми потребами з одного типу закладу до іншого;
  • рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми;
  • за бажанням батьків.

ЩО ТАКЕ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВІ ПОСЛУГИ?

Психолого-педагогічні послуги – це групові та індивідуальні заняття, направлені на розвиток дитини з особливими освітніми потребами.

Корекційно-розвиткові послуги – це групові та індивідуальні заняття, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості дитини з особливими освітніми потребами, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:

  • соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їхньої самостійності та відповідних компетенцій;
  • розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.

ЯКА ТРАЄКТОРІЯ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ?

  1. Батьки приходять в ІРЦ, щоби пройти комплексну-психолого педагогічну оцінку.
  2. Батьки отримують висновок і обов’язкове роз’яснення щодо нього.
  3.  Після отримання батьками висновку про комплексну оцінку розвитку дитини є два шляхи: або до управління освіти, де отримують спрямування на зарахування, або до закладу освіти за місцем проживання із заявою щодо необхідності зарахування або відкриття інклюзивної групи або класу.
  4.  Після зарахування дитини в інклюзивний клас (групу) керівник закладу освіти затверджує своїм наказом персональний склад команди психолого-педагогічного супроводу.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень