Комплексна оцінка розвитку дитини
Комплексна оцінка розвитку дитини є кінцевим результатом процесу оцінювання в ІРЦ, що орієнтує фахівців центрів на визначення оптимального освітнього маршруту для кожної дитини з особливими освітніми потребами.
Основними завданнями комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини є:
- Визначення особливих освітніх потреб;
- Визначення особливостей розвитку дитини, її сильних та слабких сторін;
- Розробка рекомендацій з організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дитині, а також рекомендацій щодо освітньої програми дитини, особливостей організації освітнього середовища, потреби в індивідуальній програмі розвитку;
- Розробка рекомендацій щодо організації освітнього процесу дитини для адміністрації закладу освіти, педагогічних працівників, батьків або законних представників дитини.
ІРЦ проводить комплексну оцінку у таких випадках:
- звернення батьків (одного з батьків) або законних представників дитини;
- особисте звернення дітей віком від 16 до 18 років;
- звернення адміністрації закладів освіти (за наявності згоди батьків (одного з батьків) або законних представників дитини);
- звернення органів опіки та піклування щодо проведення комплексної оцінки дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування.
Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить директор ІРЦ, або уповноважені ним працівники, які визначають час та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність таких документів:
- документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників (паспорт, копія);
- свідоцтва про народження дитини (копія);
- індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності, копія);
- форми первинної облікової документації №112/0 «Історія розвитку дитини», затвердженої МОЗ (копія за згодою батьків);
- у разі потреби – довідки від психіатра (за згодою батьків);
- письмової заяви батьків або законних представників на проведення комплексної оцінки;
- особистої заяви дитини на проведення комплексної оцінки (для дітей віком від 16 до 18 років);
- письмової згоди батьків або законних представників на обробку персональних даних дитини, зокрема на: зазначення стану здоров’я та медичного діагнозу у висновку комплексної оцінки;
- внесення даних дитини до реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в ІРЦ;
- зберігання копій наданих документів (в т.ч. копії форми первинної облікової документації №112/0 «Історія розвитку дитини») в особовій справі дитини в ІРЦ.
ІРЦ проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини.
У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви додаються:
- психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
- зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
- документи щодо додаткових обстежень дитини.
У разі коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавались психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, до ІРЦ подаються:
- попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
- висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
Участь батьків (одного з батьків) або законних представників дитини у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою