03 березня Всесвітній день слуху
03 березня Всесвітній день слуху. Для нас це вкрай важливо, адже ми працюємо із такою категорією осіб, що мають порушення функціональні - слухові.
Слух є здатністю організму сприймати і диференціювати звуки за допомогою звукового аналізатора. Ця здатність реалізується через слухову систему або слуховий аналізатор людини, який являє собою сукупність нервових структур, що сприймають і диференціюють звукові подразнення і визначають напрямок і ступінь віддаленості джерела звуку, тобто які проводять складну слухову орієнтацію в просторі. Звук має амплітуду, інтенсивність і тривалість.
Коли потрібно перевіряти слух дитини?Дуже важливо якомога раніше виявити у немовляти
порушення слуху, щоб уже в перші місяці життя почати діяти: покращувати слухове сприйняття, правильно спілкуватися з дитиною, надавати фахову підтримувальну (корекційну) допомогу, впливати на розвиток дитини в умовах сім’ї.
Як допомогти почути світ?
На сучасному етапі розвитку науки і техніки відбулися серйозні зміни в галузі реабілітації дітей з порушеннями слуху. З’явилися об’єктивні методи діагностики, що можуть допомогти виявити порушення слуху в новонароджених малюків; створено високоефективні слухові апарати; розроблені технології слухопротезування дітей
раннього віку; широко застосовується метод кохлеарної імплантації, котрий забезпечує людям зі значною втратою слуху можливість чути; впроваджуються у практику новітні педагогічні методи підтримки дітей раннього віку.
Коли починати навчання?
Пам’ятайте: виявити порушення слуху необхідно якомога раніше. Одразу після виявлення порушення слід починати надавати допомогу.
Уже з першого року (перших місяців) життя дитину з порушенням слуху доцільно привчати:
-підтримувати слухово-зоровий контакт з дорослим;
-розрізняти мовленнєві і немовленнєві звуки;
- наслідувати рухи, дії та мовленнєві сигнали дорослого;
- супроводжувати вокалізаціями предметні дії з іграшками;
- розрізняти інтонації у мовленні дорослого та реагувати на них.
Щоденні тренування допоможуть малюкові навчитися:
- разом із дорослим вимовляти голосні звуки, окремі
склади та найпростіші слова;
-розуміти слова — назви предметів навколишнього середовища та їхніх окремих ознак, а також повсякденних дій;
- наближено називати своє ім’я, предмети оточення, окремі ознаки предметів, повсякденні дії;
- у доступний спосіб звертатися до близьких;
- у доступний спосіб висловлювати власні побажання;
- розуміти та виконувати деякі дії на прохання дорослого.