Фізкультхвилинки
Мета фізкультхвилинки – попередження психологічної та фізичної втоми. На логопедичних заняттях доцільно доповнювати зміст фізкультхвилинок, перетворюючи їх на емоційно забарвлений, корекційно спрямований вид роботи, який не виглядає як одноманітний штамп, що не викликає інтересу ні в кого з учасників процесу відпочинку. Краще проводити їх в ігровій формі, яка не тільки приверне інтерес дітей, але і за рахунок позитивної емоційної ситуації буде сприяти підвищенню психічного тонусу і покращенню працездатності в цілому.
Довільна форма проведення фізкультхвилинок дозволяє планувати цілу низку різноманітних напрямів корекційної роботи пов’язати відпочинок дітей із темою заняття. Такий підхід дозволяє повніше реалізувати мету заняття, економніше використати час, закріпити та повторити навчальний матеріал у ігровій формі.
Під час проведення фізкультхвилинок із метою попередження втомлюваності та зняття напруги можна включати паралельно такі напрями корекційної роботи:
1. Корекцій мовлення:
- розвиток фонематичного слуху;
- уточнення та автоматизація звуків;
- збагачення словникового запасу;
- корекція граматичної будови мовлення;
- нормалізація темпу, плавності та ритмічності мовлення (просодики мовлення).
2. Корекція пізнавальних процесів: сприймання, уваги, пам’яті, мисленнєвих операцій.
3. Розвиток дрібної моторики кистей та пальців рук.
4. Розвиток координації рухів.
5. Корекція поведінки та взаємин дітей.
6. Попередження втомлюваності очей тощо.
Джерело. Інформаційно-методичний центр. "Фізкультхвилинки як засіб розвитку мовлення".