A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Богородчанської селищної ради

Алгоритм використання висновку ІРЦ в школі.

Дата: 08.09.2023 11:38
Кількість переглядів: 18

Алгоритм використання висновку ІРЦ в школі

1. Вивчення висновків і рекомендацій

Розділи 7 та 8 комплексної оцінки дитини – найважливіші для директора школи.

Інформація у висновках ІРЦ (Розділ 7) – своєрідний підкажчик управлінських рішень, які директору необхідно ухвалити і втілити в життя для забезпечення якісного інклюзивного навчального процесу. Отримавши висновок, директор має якнайшвидше знайти необхідних фахівців та організувати роботу закладу для навчання дитини з особливими освітніми потребами. Тому важливо, щоб батьки якомога раніше визначались із школою та надавали всі необхідні документи керівництву школи.

Розділ 8 комплексної оцінки із рекомендаціями допомагає директору зрозуміти, які заходи необхідно проводити фахівцям, як здійснювати і моніторити навчальний процес. У цьому розділі фахівці ІРЦ прописують також рекомендації щодо створення безбар’єрного середовища у закладі освіти. Це важлива інформація, яка дозволить директору школи підготувати заклад, щоб зустріти дитину з ООП 1 вересня у комфортному та пристосованому для неї середовищі.

2. Виявлення ресурсів

Згадана вище інформація у висновках комплексної оцінки (Розділ 7) допоможе директорові визначитись із переліком ресурсів, необхідних для роботи інклюзивного класу. І хоч цей перелік потреб міститься у висновку ІРЦ, часто директори стикаються із труднощами:

а) Побажання батьків не співпадають із рекомендованим у комплексній оцінці обладнанням. Завдання директора – роз’яснити батькам дитини важливість дотримання висновку про комплексну оцінку та уникнення суб’єктивності при ухваленні важливих рішень щодо освітнього процесу. Водночас з тим важливо пам’ятати, що команда супроводу ухвалює рішення більшістю голосів її членів. Школа може взяти підручники для навчання в тимчасове користування в закладах спеціальної освіти, поки надійдуть кошти на дитину з ООП. Якщо ж кілька дітей з ООП потребують однакового обладнання, наприклад, планшет, або програмного забезпечення, школа може закупити їх, об’єднавши кошти, виділені на цих дітей.

б) Важко знайти фахівців. Низька оплата на умовах цивільно-правових угод. У директора є чимало варіантів залучення фахівців для роботи з дітьми з ООП. Одним із варіантів є залучення фахівців реабілітаційних центрів шляхом укладення тристоронньої угоди між школою, центром та органом управління освітою (у разі наявності у школи власної бухгалтерії – двостороння угода). Коли ж у школі навчається велика кількість дітей з ООП і навантаження на вчителя-дефектолога понад 9 годин на тиждень, для такого фахівця можна ввести штатну посаду на ½ ставки, виходячи з норми на ставку 18 навчальних годин на тиждень (наказ МОН від 01.02.2018 №90). За таких умов фахівець матиме вищу оплату, аніж на умовах цивільно-правової угоди.

3. Розробка та реалізація індивідуальної програми розвитку

Команда супроводу дитини з ООП розробляє індивідуальну програму розвитку на початку навчального року після двотижневого спостереження за дитиною та на основі висновку про комплексну оцінку. Запорука якості ІПР – детальне вивчення комплексної оцінки всіма членами команди супроводу та їхня активна участь у її розробці. Хибною є практика перекладання обов’язків з розробки програми на асистента вчителя. Правильним є шлях, коли кожен член команди супроводу готує свою частину ІПР, наприклад, розділ, та узгоджує її із командою. Важливо пам’ятати, що визначені у висновку про комплексну оцінку корекційні заняття не можуть змінюватись командою супроводу.

Завдання директора – проконтролювати, щоб ІПР була максимально зрозумілою і корисною. Учителі, адміністратори, батьки повинні мати змогу легко й ефективно використовувати програму для забезпечення розвитку дитини і формування навчальних навичок.

Індивідуальна програма розвитку розробляється на один рік і періодично переглядається та актуалізується. Як правило, перегляд ІПР відбувається раз на півріччя, утім, будь-який член команди супроводу може ініціювати позачергову зустріч для внесення змін до ІПР на будь-якому етапі.

Підставою для перегляду ІПР можуть бути результати моніторингу її виконання. Саме тому завдання директора контролювати якісне проведення такого моніторингу та, за можливості, залучати до нього фахівців інклюзивно-ресурсного центру.

4. Робота з ІПР після завершення навчального року

Індивідуальну програму розвитку команда супроводу розробляє щороку, базуючись на висновку ІРЦ та результатах попереднього навчального року. Наприкінці навчального року директорові важливо:

а) прослідкувати, який строк дії має висновок ІРЦ. Якщо висновок дійсний лише рік, директор має поінформувати батьків дитини про необхідність повторного проходження комплексної оцінки.

б) перевірити релевантність висновку інклюзивно-ресурсного центру. У випадку, коли висновок центру є безстроковим, однак під час навчання виникали ті чи інші труднощі, директор може попросити батьків дитини з особливими освітніми потребами повторно пройти комплексну оцінку. Така процедура не є обов’язковою, тому керівникові важливо пояснити, чому це важливо та яким буде позитивний ефект для дитини.

в) виявити можливі труднощі у дитини із опануванням того чи іншого предмету. Якщо за результатами навчального року очевидно, що у дитини виникають певні труднощі, наприклад, з математикою, керівник закладу має попіклуватися про створення модифікованої програми із цього предмету на наступний навчальний рік.

За матеріалами Державної служби якості освіти.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень