A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Богородчанської селищної ради

Методичні рекомендації вчителя-логопеда

Дата: 02.02.2020 19:05
Кількість переглядів: 486

Методичні рекомендації вчителя-логопеда для батьків дітей з особливими потребами.

Мовлення — це найважливіший засіб не лише спілкування, а й набуття знань. Достатній рівень розвитку мовлення є основою повноцінного психічного розвитку. За останні роки значно зросла кількість молодших школярів, які мають мовленнєві порушення. Діти з нормальним фізичним слухом та інтелектом, у яких порушена вимовна сторона мовлення й особливо фонематичний слух.

Щоб Ваша дитина змогла опанувати  всю складну систему української мови, їй  потрібна допомога не тільки фахівців (вчителя-логопеда, невролога, практичного психолога, дефектолога та ін), але і Ваша підтримка та увага. При правильному розумінні та відношенні батьків до мовного дефекту дитини, при активній участі мами і тата в процесі подолання мовного недоліку, фахівці набагато швидше домагаються таких довгоочікуваних слів, фраз, пропозицій з вуст дитини.

Отже,

  • регулярно виконуйте разом з дитиною артикуляційну гімнастику (перед дзеркалом 1-2 рази на день);
  • формуйте звукову культуру у вашої дитини («Як шумить вітер?», «Як сичить змія?» І т.д.);
  • озвучуйте якомога більше дій, дитини і своїх, в повсякденному житті («Одягаємо на праву ніжку, носочок», «Я беру сік, наливаю його в стакан» і т. д.);
  • по можливості не виконуйте прохання дитини, якщо вона висловлена ??жестами, мімікою (попросіть озвучити як в неї це виходить);
  • перетворіть прогулянки дитини в захоплюючі подорожі, емоційно розповідайте їй про події на вулиці, просіть показати різні предмети( покажи мені «високе дерево, найнижче дерево, жовте листя»);
  • якщо дитина плутає, пропускає, спотворює склади в словах, допоможіть їй сформувати ритм власної мови (промовляйте важке слово по складах, за допомогою плескання і т.д.).
  • учіть дитину орієнтуватися у власному тілі. Стоячи разом з нею перед дзеркалом, показуйте і називайте: «Вгорі у нас голова, а внизу стопи; Ось права рука (нога, вухо, око), ось ліва» і т. д. (це необхідно для оволодіння читанням, письмом, математичними операціями коли дитина піде до школи).

Регулярно консультуйтеся з фахівцями з питань мовленнєвого розвитку Вашої дитини.


ЕТАПИ СТАНОВЛЕННЯ МОВИ ДИТИНИ

Проблеми з мовою найчастіше починаються в 3-4 роки. До цього віку багато дітей вимовляють якісь слова неправильно і правильна мова налагоджується у дитини поступово. Але якщо після 3-4 років дитина як і раніше говорить неправильно, на це вже варто звернути увагу.

Вчитель-логопед радить у першу чергу при визначенні дефектів мовлення звертати увагу не на те, як дитина вимовляє ті чи інші слова, а на те, як вона будує словосполучення і фрази.

1-1,5 року - дитина вчитися розуміти мову, пробує вимовляти окремі слова і склади, речення ще не говорить. У цей час з дитиною добре б займатися наслідувальними вправами: поцвірінькати, як пташка (пі-пі-пі), відтворити, як гуде машина (у-у-у), як біжить кінь (цок-цок) ...

1,5-3 роки - у дитини вже сформувалася базова мова, з'являється певний словниковий запас, який поступово розширюється. На даному етапі відбувається виправлення звуків і формування вже грамотної мови, причому, не тільки у вимові слів, але і в правильній побудові фраз і речень.

3-6 років - мова дитини ставати все яскравіше і багатше, з'являються більш складні речення, яскраві порівняння, прислівникові і дієприслівникові звороти. Дитина навчається в цьому віці читати і писати.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень